تکنولوژی هولوگرافی

تکنولوژی هولوگرافی بسیار مشابه  برچسب  هولوگرام موجود بر روی اسکناس ها است . این تکنولوژی بدین صورت ساخته می شود که تصاویر سه بعدی را در سطوح دو بعدی قرار می دهند . این مفهوم در حدود 50 سال پیش توسط استیفن و جاکوب بکنشتین ایجاد شد . کاربرد اصلی هولوگرافی در توصیف سیاهچاله ها است . این کار ها نهایتا به این اتفاق منجر شد که یک کره می تواند اطلاعات جرم خودش را در خود ذخیره کند . در دهه 1990 میلادی / 1370 شمسی، هوفت و لئونارد ساسکیند از دانشگاه استنفورد پیشنهاد کردند که این چارچوب می‌تواند به تمام جهان تعمیم داده شود. اصل هولوگرافیکپیشنهادی آنها در بسیاری از تئوری‌های بنیادین علم فیزیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارتباط هولوگرافی و  گرانش 

به تازگی رویکرد و فرضیه ی جدیدی برای مساله ی گرانش مطرح شده است . ورلیند معتقد است پدیده ی گرانش توسط خواص بنیادین فضا و زمان به وجو می آید . برای این که بتوانید این نظریه را به درستی درک کنید باید در ابتدا مفهوم سیالیت را در نظر بگیرید . با وجود اینکه اگر مولکول های آب را به صورت تکی در نظر بگیرید هیچ گونه سالیتی ندارند . اما در کنار یکدیگر که باشند این خاصیت را پیدا می کنند . این نیرو یک اثر اضافی فیزیکی است که از اندرکنش جرم، فضا و زمان ایجاد می‌شود. ایده وی درباره نیروی جاذبه به عنوان یک نیروی آنتروپی، بر اصل اول ترمودینامیک استوار است که در حوزه نامتعارفی از توصیف فضا-زمان که هولوگرافینامیده می‌شود، عمل می‌کند.


هولوگرام هولوگرافی ,تکنولوژی ,زمان ,تکنولوژی هولوگرافی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وب لاگ اشعار میترا دلفان آذری موزیک 744 دانلود برای شما آپشن خودرو | گندم کار جوک|جک|اس ام اس|طنز|خنده دار|جوک فیسبوکی پرسش مهر 19 تاریخ مه آلود تفریحات سالم ابرک